Search This Blog

flower

flower

Monday, June 21, 2010

Refleksi III

Lama aku berdiri sambil membelik-belik buku di sebuah Kedai Buku di Kompleks Bandar Baru Bangi

Aku terpandang buku Dr. Fazilah Kamsah....bertajuk pemimpin berkarisma.......sempat juga akan baca sedikit.........nanti aku bercadang nak beli

........karisma dan pemimpin.....laksana....cahaya dan Lampu, kata Dr. Fazilah Kamsah

puas aku fikir.......sambil aku drive balik pn aku berfikir........apa itu cahaya dan lampu........aku cuba menganalisa secara mendalam dan saintifik

........yang aku boleh fikir....Bila kita On suis lampu....kita akan diterangi dengan cahaya dan lepas itu kita lupa.....peranan yang dimainkan oleh lampu...hairan ya.....aku fokus pada diri aku sendiri.........tapi aku cuba refleks terhadap perkataan karisma...yang dicakap oleh Dr. Fadzilah tu........pening aku.


Tapi aku terbaca juga.........KERJA tanpa perancangan seumpama angan-angan dan kerja dengan perancangan itulah matlamat dan bermatlamat.....pening aku fikirkan.

Bukan aku tak tahu jawapannya tapi....cuba menganalisa diri....mengenal kelemahan dan kekuatan diri.........selama ni aku rasa aku yang terbaik...

Tapi ramai yang tak suka.......termasuk bekas-bekas student aku.....

Ya Allah....berilah aku kekuatan dan kebijaksanan....untuk menghadapi semua ini...terutama semua fitnah yang dilemparkan kepada aku.....semua yang aku tak pernah buat.

Yang aku tahu....Aku sayang student aku....aku nak bimbing mereka jadi yang terbaik

Itulah saham aku untuk kemudian hari

wassalam

No comments:

Post a Comment