Search This Blog

flower

flower

Monday, October 18, 2010

Ku cari Bahagia


KU CARI BAHAGIA …
Ku pendamkan perasaan ini…
Ku rahsiakan rasa hati ini…
Oh Tuhanku berikanlah ketenangan abadi…..
Untukku menghadapi……resahnya hati ini…….
Di hati ini…….hanya Tuhan yang tahu…..
Entah kenapa ya…hati ini tiba-tiba terasa …sayu…aku rasa terlalu rindu akan seseorang……haruskah aku nyatakan…atau aku terus sembunyikan dan rahsiakannya……
Tapi yang aku tahu…..
Hati ini tidak boleh ditipu……..walaupun….aku terus mencuba dan mencuba untuk melupakannya…..dan yang pasti …….sekarang ni…..aku betul-betul merindukan seseorang……
Entah….kemana hilangnya semangat aku…..semua yang aku sentuh dan buat….semua tak menjadi
…………….kertas kerja yang aku harus siapkan aku lontarkan dan aku terus menumbuk meja…..melepaskan geram….Jurnal tesis aku yang aku sayang…..pun aku lontarkan ke dinding……Ya Allah kenapa hati ini…
Kenapa hati ini resah ….gelisah…………yang aku tahu aku akan kehilangan…..tapi aku sendiri tak pasti..
Allah hu Ya Allah…..bantulah hamba mu ini……kau maha mengetahui hati ini…..aku ingin mencari kedamaian yang sejati….tapi haruskah aku kehilangan…
Ya…Allah aku sedar…aku lemah dengan perpisahan ini……. dan aku amat merindui pertemuan itu …Ya…Allah
Bantulah aku……..aku memohon pada mu Ya Allah….jangan biarkan… aku kehilangan dia.

No comments:

Post a Comment