Search This Blog

flower

flower

Tuesday, March 23, 2010

hipokrit

kenapa ya...
Aku selalu dikelilingi oleh manusia-manusia yang hipokrit, yang suka menunjukkan dia tahu atau serba serbi tahu, tapi sebenarnya tak tahu dan suka sibuk (penyibuk) dengan urusan orang lain.

Masalahnya.....semua kepututsan yang dibuat tidak betul dan banyak melibatkan diri aku. Dan aku yang kena bertanggung-jawab untuk menyelesaikan semua perkara yang terjadi....mengapa ya....

Dan selalu juga individu yang terlibat itu adalah orang yang aku sayangi....Ya Allah kenapa kau uji aku dengan keadaan macam ini.

Kenapa ya....Adakah dia tak faham atau tidak terlintaskah difikiranya semua akibat daripada tindakan yang dia ambil

Aku sayangkan dia....tapi aku geram dengan sikap hipokrit yang ditunjukkan

Ya...Allah.....bukakan, lembutkan dan gerakan hatinya serta bukakan fikirannya agar dia memahami mengapa dan kenapa aku lakukan ini dan beritahu dia, aku sayangkannya.

No comments:

Post a Comment